17.4.2014

Viime viikoilla tapahtunutta

Hyvän näköinen puku,
uinti kulki hyvin.
Espoonlahden uimahallissa Endurance Sports esitteli Zone3:n ja Sailfishin märkäpukuja. Olisin halunnut kokeilla molempien valmistajien lippulaiva puvut, mutta valitettavasti ainoastaan Sailfishin G-Range oli testattavissa ja Zone3sta vastaavasti enemmän kelluttavia pukuja. Itse haen pukua, jossa kädet päääsevät pyörimään hyvin.

Sailfishin G-Range oli kyllä älyttömän helppo pukea päälle ja uidessa tuskin tunsin pukua. Miinuksena sanoisin puvun imaisevan vettä kaula-aukosta. Tosin puku olisi ilmeisesti voinut olla kokoa pienempi. Sain myös mahdollisuuden kokeilla Sailfishin Vibranttia. Liikkuminen puvun kanssa oli huomattavasti kankeampaa. Vedessä puku hörppäsi vettä oikein kunnolla 25m kohdalla. Jo muutaman vedon jälkeen totesin, että Vibrant ole mun puku. Altaasta noustessa lahkeesta valui useampi desi ellei jopa litra vettä.

G-Range olisi mun puku, mutta hinta vaan on melko suolainen. Olisin mielelläni kokeillut Sailfishin One -pukua oikeassa koossa. Katsotaan josko tuo puku tulisi testattavaksi Hyvinkäällä ensi viikon tiistaina.


Hankintalistalla on ollut myös juoksukengät. Näitähän nyt menee kenkäpari per vuosi.

HyPyn kevätleirillä esiteltiin Asicsin juoksukenkiä ja saimme miellyttävän tarjouksen. Tähän mennessä olen juossut pari vuotta Karhun M-sarjan juoksukengillä ja kaksi viimeistä On-Cloudeilla. Molemmat ovat olleet lähes täydelliset jalkaani. Asicsit ovat siis uusi tuttavuus.

Väreissä kyllä löytyy. Ehkä jopa liikaa mun makuuni.

Hankin itselleni kahdet parit. Toiset ovat kevyet ja toiset vielä kevyemmät. Koetan vaihdella juoksukenkiä treenin mukaan, mutta aika näyttää miten onnistun suunnitelmassani.

Toinen pari sai uudet-vanhat nauhat. Vanhoista cloudeistani oli jäänyt nämä nauhat, jotka pesun jälkeen tulivat uusiokäyttöön.

HyPyn kevätleirin antia ovat myös triathlonnaisten omat pyörälenkit ja naistiimin nimi. Nimesimme naistriathlonistit: HyPyn typyt.  Kuvaa hyvin meidän huumoria ja tekemisen meininkiä. Kivaa pitää olla. 

Viime sunnuntain sateinen sää sai osan porukasta valitsemaan muuta liikuntaa kuin pyöräilyä. Kolmeen pekkaan pyöritimme kampiakselia n 1.5 tuntia itseasiassa oikein miellyttävässä kelissä. Toki sään mukainen pukeutuminen oli valttia. Pyörälenkin päälle kävimme kevyesti juoksemassa 10km. Hyvä treeni, mainiossa porukassa!



Tyttären nimpparipäivänä käytiin Hard Rock Cafessa syömässä. Positiivinen yllätys monen vuoden jälkeen oli, että heillä on listalla muutakin kasvisruokaa kuin perusceasarsalaattia. Nyt heillä on kasvishampurilainen bataatti-mustapapupihville. Itse pidin mausta eikä tarvinnut jälkiruokaa ottaa. Tuhti annos vaikka nälissäni astuin sisään ravintolaan.



Pari viikkoa sitten "pääsin" paikallislehteen, joka teki juttua pyöräilystä ja halusivat haastatella/kuvata pyöräilevää naista. Kuvaaja otti ison joukon kuvia. Jos multa kysytään, niin oli siellä parempiakin. 



Olen käynyt myös uimassa, mutta en ollenkaan niin paljoa kuin olisi pitänyt. Jotenkin on vaan tökkinyt. Tänään kuitenkin sain hilattua itseni Mäkelänrinteeseen ja hankalan alun jälkeen uinti sitten lähti käyntiin. Loppuverran aikana tajusin ettei koko uinnin aikana ollut oikeaan jalkaan sattunut.



2 kommenttia:

  1. Mulla on Sailfish One ja mulle se on justiinsa hyvä puku. Ei ime vettä ja käteni liikkuvat hyvin. =)
    Tosi hienot tossut, ei oo sitä tavallista Asicsen raidoitusta joka mun silmään tökkää. Mun tarttis kan ostaa kesäksi uudet, aion kyllä pysyä samassa mallissa mikä mulla nyt on käytössä vaikka noi sun tohvelit onkin noin hienot.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hienoa kuulla, että olet tykästynyt Sailfish One:n. Toivon pääseväni kokeilemaan siitä oikeaa kokoa tiistaina. Mun nykyinen märkkäri jo viime kesänä imaisi vettä sisäänsä :(. Eli nyt on aika vaihtaa sekin.

      Mitä juoksukenkiin tulee, niin on hyvin todennäköistä, että ostan vielä kolmannet cloudsurferit, mikäli malliin ei ole tehty muutoksia. Kahden lenkin jälkeen en ole täysin vakuuttunut Ascisin olevan täydellinen juoksukenkä mun jalkaani ja askellukseen.

      Poista

Kaikki voivat lähettää kommentin, mutta ne näkyvät vasta minun tarkistuksen jälkeen.

Kommenttien valvonnan avulla näen kaikki tulleet kommentit eikä kommentti jää huomaamatta :)